Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Audi e-tron na stoku
kalendarz 21/02 2019

Audi e-tron na stoku

Wydarzenia / Audi

Elektryczny samochód Audi  na najbardziej stromej trasie narciarskiej.

Pod koniec stycznia, Mattias Ekström, mistrz świata w rallycrossie, za kierownicą Audi e-tron wjechał na stok narciarski na górze Hahnenhamm, na którym walczyli najlepsi narciarze świata. Specjalnie wyposażone Audi e-tron wspięło się na stok „Mausefalle”, będący fragmentem trasy Streif. Dodajmy, że z nachyleniem stoku rzędu 85 proc., to najbardziej stroma część trasy, a jednocześnie spektakularnego, rozgrywanego na niej zjazdu narciarskiego.

„Kilkakrotnie dowiedliśmy już odwagi i zapału naszego elektrycznego SUV’a. Wjechaliśmy nim na Pikes Pike, przejechaliśmy przez słoną pustynię w Namibii, a w Berlinie poddawaliśmy go wysokonapięciowym testom. Audi e-tron stawiło czoła największym wyzwaniom” – mówi Peter Oberndorfer, szef komunikacji produktowej i technicznej Audi AG. „Wjeżdżając tym samochodem w górę stoku „Mausfalle” postawiliśmy jeszcze jeden krok w przód, pokazując wszystkim techniczne możliwości napędu quattro w samochodzie elektrycznym.”

By wspiąć się na najbardziej stromy fragment słynnej trasy zjazdowej „Streif” w austriackim Kitzbühel., Audi e-tron zostało wyposażone w specjalny napęd quattro z dwoma silnikami elektrycznymi zamontowanymi przy tylnej osi i z jednym na przedniej. Auto osiągnęło z tego zestawienia 370 kW mocy i moment obrotowy kół rzędu 8920 Nm. Ponadto by w pełni wykorzystać moment obrotowy i jego rozdział między kołami, zmodyfikowano  oprogramowanie samochodu. 19-calowe koła z kolcami opracowane specjalnie na potrzeby tego wydarzenia, zapewniły odpowiednią przyczepność na śniegu i na lodzie.

„Pokonanie 85-stopniowego nachylenia stoku na początku wydało mi się niemożliwe” – mówi Mattias Ekström, który siedział za kierownicą tego specjalnie przygotowanego auta. „Ale później nawet ja byłem zaskoczony tym, jak ten samochód radzi sobie w trudnym terenie” – dodaje mistrz świata w rallycrossie. Przyznaje też, że ten wjazd był jednym z najbardziej niesamowitych doświadczeń w jego życiu.

Dla zachowania bezpieczeństwa kierowcy, Audi e-tron zostało wyposażone w klatkę bezpieczeństwa i wyczynowy fotel z sześciopunktowymi pasami. Dodano również asekurację, przez którą przebiegała lina bezpieczeństwa. Nie montowano tu wyciągarki./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, Audi e-tron, elektryczny samochód Audi, Mattias Ekström, Hahnenhamm, trasa zjazdowa Streif

Zobacz podobne artykuły:

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
kalendarz 03/05 2024

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Najnowsze artykuły:
BMW rezygnuje z litery „i”

BMW rezygnuje z litery „i”

Wiadomości / News

2024.05.04

Producent chce uniknąć pomyłek z pojazdami elektrycznymi.
 Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Używane

2024.05.03

Dlaczego każdemu może się to przytrafić i jak kupujący powinni się zabezpieczać?
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.