Audi e-tron na stoku
Elektryczny samochód Audi na najbardziej stromej trasie narciarskiej.
Pod koniec stycznia, Mattias Ekström, mistrz świata w rallycrossie, za kierownicą Audi e-tron wjechał na stok narciarski na górze Hahnenhamm, na którym walczyli najlepsi narciarze świata. Specjalnie wyposażone Audi e-tron wspięło się na stok „Mausefalle”, będący fragmentem trasy Streif. Dodajmy, że z nachyleniem stoku rzędu 85 proc., to najbardziej stroma część trasy, a jednocześnie spektakularnego, rozgrywanego na niej zjazdu narciarskiego.
„Kilkakrotnie dowiedliśmy już odwagi i zapału naszego elektrycznego SUV’a. Wjechaliśmy nim na Pikes Pike, przejechaliśmy przez słoną pustynię w Namibii, a w Berlinie poddawaliśmy go wysokonapięciowym testom. Audi e-tron stawiło czoła największym wyzwaniom” – mówi Peter Oberndorfer, szef komunikacji produktowej i technicznej Audi AG. „Wjeżdżając tym samochodem w górę stoku „Mausfalle” postawiliśmy jeszcze jeden krok w przód, pokazując wszystkim techniczne możliwości napędu quattro w samochodzie elektrycznym.”
By wspiąć się na najbardziej stromy fragment słynnej trasy zjazdowej „Streif” w austriackim Kitzbühel., Audi e-tron zostało wyposażone w specjalny napęd quattro z dwoma silnikami elektrycznymi zamontowanymi przy tylnej osi i z jednym na przedniej. Auto osiągnęło z tego zestawienia 370 kW mocy i moment obrotowy kół rzędu 8920 Nm. Ponadto by w pełni wykorzystać moment obrotowy i jego rozdział między kołami, zmodyfikowano oprogramowanie samochodu. 19-calowe koła z kolcami opracowane specjalnie na potrzeby tego wydarzenia, zapewniły odpowiednią przyczepność na śniegu i na lodzie.
„Pokonanie 85-stopniowego nachylenia stoku na początku wydało mi się niemożliwe” – mówi Mattias Ekström, który siedział za kierownicą tego specjalnie przygotowanego auta. „Ale później nawet ja byłem zaskoczony tym, jak ten samochód radzi sobie w trudnym terenie” – dodaje mistrz świata w rallycrossie. Przyznaje też, że ten wjazd był jednym z najbardziej niesamowitych doświadczeń w jego życiu.
Dla zachowania bezpieczeństwa kierowcy, Audi e-tron zostało wyposażone w klatkę bezpieczeństwa i wyczynowy fotel z sześciopunktowymi pasami. Dodano również asekurację, przez którą przebiegała lina bezpieczeństwa. Nie montowano tu wyciągarki./oprac. ns/
Foto: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
Wiadomości / Moto sport
2024.04.29
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
BMW rezygnuje z litery „i”
Wiadomości / News
2024.05.04
Jak zabezpieczyć się przed klonem?
Używane
2024.05.03