AUDI bez logo – po co?
Śmiały plan producenta.
W ubiegłym tygodniu pojawiło się zdjęcie auta pod marką Audi ale bez charakterystycznego logo czterech pierścieni. W miejscu logo widniał jedynie napis: AUDI. Premiera nowego modelu dotyczyła co prawda rynku chińskiego, ale tym razem wprowadziła wszystkich w zakłopotanie. Audi i jego lokalny partner SAIC postanowili po prostu nazwać swoją wspólną firmę AUDI i użyć niespodziewanie uproszczonego logo, które nie zawierało dobrze znanych wszystkim czterech pierścieni.
Dlaczego zatem Audi zdecydowało się zastosować tę dezorientującą strategię? Oficjalne wyjaśnienie przedstawił Ralf Brandstätter, dyrektor generalny Volkswagen Group China. Na portalu LinkedIn, komentatorzy zapytali go, dlaczego koncept AUDI E nie ma legendarnych czterech pierścieni. „Oczywiście, w Chinach nadal będą dostępne pojazdy z czterema pierścieniami. Nowa marka z napisem AUDI ma bardziej progresywny design, ale ma w 100 procentach DNA Audi. Będzie adresowana do innych, nowych grup klientów w Chinach, których wcześniej nie obejmowaliśmy czterema pierścieniami. Dobry dodatek do naszego portfolio w Chinach. Mamy śmiały plan. Nie martwcie się”.
Brandstätter dodał ponadto: „Rynek chiński bardzo różni się od reszty świata. Wymagania klientów są inne. I dlatego dodatkowa gama z logo AUDI i progresywnym designem ma sens. Pozwala nam dotrzeć do nowych grup klientów marki na szybko rozwijającym się rynku”.
Jak widać, AUDI kieruje swoją ofertę w „młodych, obeznanych z technologią chińskich klientów premium”, niezależnie od klienteli Audi. Luksusowa marka i SAIC zdecydowały się nie przywracać historycznej nazwy firmy, mimo że dostępnych było kilka opcji: Auto Union, DKW, Horch, NSU i Wanderer. Horch powrócił kilka lat temu jako specjalna wersja modelu A8 z długim rozstawem osi, dostępna wyłącznie w Chinach. Jednak młodych nabywców, raczej nie przyciągną stare nazwy.
Samochody sprzedawane pod marką AUDI będą wyglądać inaczej niż te sprzedawane przez markę z czterema pierścieniami. Istotnie studyjne AUDI E nie przypomina żadnego innego elektrycznego Audi dostępnego obecnie w sprzedaży. Został nazwany jako Sportback, ale różni się od dostępnych 5-drzwiowych hatchbacków i SUV-ów pod tą nazwą.
Brandstätter jest przekonany, że obie marki mogą współistnieć. Jak wynika ze wstępnych informacji, od połowy 2025 r. będą wprowadzane w Chinach trzy modele. Nie ma natomiast planów sprzedaży tych elektrycznych pojazdów na rynkach poza Chinami, nie trzeba zatem się martwić, że modele Audi/AUDI będą mylone./ns/
Foto: Audi
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
Wiadomości / News
2025.01.08
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19