Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
AUDI bez logo – po co?
kalendarz 12/11 2024

AUDI bez logo – po co?

News / Audi

Śmiały plan producenta.

W ubiegłym tygodniu pojawiło się zdjęcie auta pod marką Audi ale bez charakterystycznego logo czterech pierścieni. W miejscu logo widniał jedynie napis: AUDI. Premiera nowego modelu dotyczyła co prawda rynku chińskiego, ale tym razem wprowadziła wszystkich w zakłopotanie. Audi i jego lokalny partner SAIC postanowili po prostu nazwać swoją wspólną firmę AUDI i użyć niespodziewanie uproszczonego logo, które nie zawierało dobrze znanych wszystkim czterech pierścieni.

Dlaczego zatem Audi zdecydowało się zastosować tę dezorientującą strategię? Oficjalne wyjaśnienie przedstawił Ralf Brandstätter, dyrektor generalny Volkswagen Group China. Na portalu LinkedIn, komentatorzy zapytali go, dlaczego koncept AUDI E nie ma legendarnych czterech pierścieni. „Oczywiście, w Chinach nadal będą dostępne pojazdy z czterema pierścieniami. Nowa marka z napisem AUDI ma bardziej progresywny design, ale ma w 100 procentach DNA Audi. Będzie adresowana do innych, nowych grup klientów w Chinach, których wcześniej nie obejmowaliśmy czterema pierścieniami. Dobry dodatek do naszego portfolio w Chinach. Mamy śmiały plan. Nie martwcie się”.

Brandstätter dodał ponadto: „Rynek chiński bardzo różni się od reszty świata. Wymagania klientów są inne. I dlatego dodatkowa gama z logo AUDI i progresywnym designem ma sens. Pozwala nam dotrzeć do nowych grup klientów marki na szybko rozwijającym się rynku”.

Jak widać, AUDI kieruje swoją ofertę w „młodych, obeznanych z technologią chińskich klientów premium”, niezależnie od klienteli Audi. Luksusowa marka i SAIC zdecydowały się nie przywracać historycznej nazwy firmy, mimo że dostępnych było kilka opcji: Auto Union, DKW, Horch, NSU i Wanderer. Horch powrócił kilka lat temu jako specjalna wersja modelu A8 z długim rozstawem osi, dostępna wyłącznie w Chinach. Jednak młodych nabywców, raczej nie przyciągną stare nazwy.

Samochody sprzedawane pod marką AUDI będą wyglądać inaczej niż te sprzedawane przez markę z czterema pierścieniami. Istotnie studyjne AUDI E nie przypomina żadnego innego elektrycznego Audi dostępnego obecnie w sprzedaży. Został nazwany jako Sportback, ale różni się od dostępnych 5-drzwiowych hatchbacków i SUV-ów pod tą nazwą.

Brandstätter jest przekonany, że obie marki mogą współistnieć. Jak wynika ze wstępnych informacji, od połowy 2025 r. będą wprowadzane w Chinach trzy modele.  Nie ma natomiast planów sprzedaży tych elektrycznych pojazdów na rynkach poza Chinami, nie trzeba zatem się martwić, że modele Audi/AUDI będą mylone./ns/

Foto: Audi


Tagi:
Audi, AUDI, Ralf Brandstätter

Zobacz podobne artykuły:

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
kalendarz 12/01 2025

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
kalendarz 10/01 2025

Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025

Wiadomości / News

2025.01.10

Renault 5 E-Tech electric i Alpine A290 to zwycięski duet.
Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...
kalendarz 08/01 2025

Najczęściej wyszukiwana marka motoryzacyjna...

Wiadomości / News

2025.01.08

Ranking tworzony jest od 2018 r, a szczegółowe dane dotyczą 155 państw.
Najnowsze artykuły:
Rajd Monte Carlo – przed startem

Rajd Monte Carlo – przed startem

Wiadomości / Moto sport

2025.01.20

Zmieniona trasa rajdu ma być bardziej wymagająca dla startujących załóg.
 Na te produkty Trump może wprowadzić cła

Na te produkty Trump może wprowadzić cła

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.20

Czy branża moto powinna się już pakować?
Abarth i Tramarossa

Abarth i Tramarossa

Wiadomości / Wydarzenia

2025.01.19

Dwie włoskie marki - Abarth i modowa Tramarossa przygotowały specjalną kolekcję.