
Akumulatory z Polski zasilą Saaba
Wiadomości / News / Saab
Saab odnowił umowę z polskim dostawcą akumulatorów.
Na mocy odnowionej współpracy, akumulatory rozruchowe produkowane w Poznaniu przez Exide Technologies S.A. będą dostarczane do zakładów w Trollhättan w Szwecji, które w grudniu 2013 r. ponownie rozpoczęły produkcję samchodów.
Ożywienie szwedzkiej marki było długo wyczekiwane. Po wielomiesięcznych przygotowaniach nowi właściciele ogłosili, że produkcja została wznowiona. „Nowe kierownictwo Saaba rozumie, że musi wrócić do cech, które wyróżniały markę na rynku: wysokiej jakości i niezawodności. Nie dziwi zatem wybór akumulatorów dostarczanych przez Exide Technologies S.A. jako produktu na pierwsze wyposażenie do odnowionych Saabów 9-3. Jest to bowiem wznowienie wieloletniej, owocnej współpracy.” – mówi Jarosław Nadstazik, marketing manager Exide Technologies S.A.
Dodajmy, że zakład Exide w Nol w Szwecji od zawsze zaopatrywał byłą spółkę Saab Automobile AB. W 1999 roku koncern zdecydował, aby produkcję akumulatorów do Saabów przenieść do oddziału w Manzanares (Hiszpania), natomiast od 2011 r. dostawy te realizował poznański oddział firmy.
Krótka przerwa w kooperacji nastąpiła w czerwcu 2011 roku, kiedy Saab stanął w obliczu trudności finansowych. Kiedy w 2012 r. NEVS (National Electric Vehicle Sweden) wykupił pakiet kontrolny Saaba, rozpoczął też negocjacje ze sprawdzonymi dostawcami. „W branży słychać głosy, że jednym z głównych powodów problemów szwedzkich aut było, standardowe po przejęciach w branży motoryzacyjnej (a takie miało miejsce w 2000 roku, kiedy General Motors stał się jedynym właścicielem marki), ujednolicenie płyty podłogowej. Niestety, w oczach klientów spowodowało ono zanik odrębności Saaba, co przełożyło się na słabą sprzedaż nowych modeli. Nowy właściciel marki, chcąc przywrócić jej dawny prestiż, stawia na efektywne, dopasowane do wymogów technologicznych Saaba rozwiązania. Stąd kontynuacja współpracy z Exide.” – dodaje Nadstazik.
Poznańskie akumulatory dostarczane są także do: zakładów Fiata w Tychach, VW w Poznaniu, New Holland w Płocku oraz Same Deutz Fahr w okolicy Lublina; zaś za granicą do: VW w Bratysławie, Jaguara i Land Rovera w Hallewood, TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile) w czeskim Kolinie, Scanii i Volvo Trucks w całej Europie.
Zobacz podobne artykuły:
Co kieruje klientami salonów samochodów przy wyborze sprzedawcy? Odpowiadamy
Wiadomości / Wydarzenia
2023.03.23
Zakaz sprzedaży aut spalinowych w UE pod znakiem zapytania
Wiadomości / Gorące tematy
2023.03.20
BMW zapowiada w pełni elektryczny model i5
Wiadomości / News
2023.03.17
Co kieruje klientami salonów samochodów przy wyborze sprzedawcy? Odpowiadamy
Wiadomości / Wydarzenia
2023.03.23
Warto serwisować samochód w ASO? Odpowiadamy.
Warsztat / Porady
2023.03.23
10 lat temu powstał ostatni Lexus LFA
Wiadomości / Ciekawostki
2023.03.20