Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
64. Rajd Wisły: Milowy krok Kostki w stronę tytułu
kalendarz 16/09 2018

64. Rajd Wisły: Milowy krok Kostki w stronę tytułu

Moto sport

Na cztery rozegrane w tym sezonie rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, aż trzy na swoje konto zapisał Damian Kostka (Honda Civic).

Pilotowany przez Mateusza Martynka kierowca, do zwycięstw w Rajdzie Baborowa i Śląska dołożył triumf w 64. Rajdzie Wisły. Tegoroczna odsłona zawodów organizowanych przez Automobilklub Śląski miała jedna jeszcze jednego… zwycięzcę - w Beskidach ścigali się także uczestnicy Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W tej rywalizacji zwyciężył Robert Luty z pilotem Marcinem Celińskim (Subaru Legacy). Zawodowy perkusista pojechał koncertowo i historyczną klasyfikację Rajdu Wisły wygrał po raz drugi z rzędu.

Ton rywalizacji w ramach mistrzostw Śląska od początku nadawali zawodnicy stanowiący ścisłą czołówkę tegorocznej batalii w tym cyklu, czyli wspomniany Kostka oraz ustronianin Szymon Żarłok. Początkowo, gdy odcinki specjalne były jeszcze mokre, w klasyfikacji prowadził Żarłok, pilotowany przez Krzysztofa Pietruszkę. Z czasem jednak nad okolicę wróciło słońce, asfaltowe drogi przeschły, a w tych warunkach tempo podkręcił Kostka, stopniowo oddalając się od Żarłoka, który nie ustrzegł się błędów. Trzecie miejsce zajmowała załoga, którą śmiało możemy określić rewelacją Rajdu Wisły, czyli Łukasz Godula z Danielem Nowakiem. Zawodnicy jadący Peugeotem 106 – samochodem znacznie słabszym niż czołowe konstrukcje w mistrzostwach – wytrzymali presję i obronili życiowy wynik. Rozczarowany może być za to Szymon Żarłok, który na finałowym OS-ie rajdu popełnił błąd, dachował i nie dotarł do mety. Na drugie miejsce rzutem na taśmę wskoczyli Dominik Cholewa i Marcin Roik, którzy wyprzedzili Godulę i Nowaka o zaledwie 0,3 sekundy. Załoga w Peugeocie zrealizowała jednak swój cel, którym było zwycięstwo w Pucharze Peugeota i Citroena.

Po Rajdzie Wisły Kostka i Martynek umocnili się na prowadzeniu w mistrzostwach Śląska. Ich przewaga nad drugimi Żarłokiem i Pietruszką wzrosła do 37 punktów. Na dwie rundy przed zakończeniem sezonu czyni to z nich głównych faworytów do tytułu.

Rywalizacja w mistrzostwach historycznych zaczęła się zgodnie z „planem” – od zwycięstwa Michała i Jacka Pryczków na odcinku Koniaków. Faworytów zmagań pokonała jednak awaria skrzyni biegów w ich Subaru Imprezie. Co prawda załoga w składzie ojciec i syn dotarła do serwisu, ale tam mechanicy, pomimo wysiłków, musieli się poddać. Problemy Pryczków wykorzystali Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy. Luty udowodnił, że bardzo dobrze się czuje na wymagających OS-ach w Beskidach. Rozkręcał się z OS-u na OS i po raz drugi z rzędu wygrał historyczną rywalizację w Rajdzie Wisły i to pomimo problemów technicznych, które trapiły go pod koniec zmagań. Za plecami Lutego pasjonującą batalię toczyli zwolennicy przedniego i tylnego napędu. Ci pierwsi to Jerzy Tomaszczyk i Kamil Dąbrowski w Nissanie Sunny, a drudzy – Dawid Smółka oraz Mateusz Radecki w BMW 318is. Ostatecznie szybszy okazał się Tomaszczyk, po tym jak na jednym z OS-ów w aucie Smółki opona zeszła z felgi. Historyczne zmagania toczyły się także w klasach wiekowych. Wśród zawodników w najstarszych samochodach zwyciężyła załoga Wodziński/Rathe (Lancia Fulvia Coupe, klasa FIA-1). W kolejnych kategoriach triumfowali Hoffman/Kaszuba (SAAB 96 V4, kategoria FIA-2), Zaleski/Gruszczyński (Porsche 911 RS SC, kategoria FIA-3), a Luty i Celiński zgarnęli pierwsze miejsce w FIA-3.

Kolejną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska będzie Rajd Grodzki, zaplanowany w dniach 6-7 października.

Foto: Janusz Boruta

Oficjalna klasyfikacja 64. Rajdu Wisły – 4. rundy RSMŚl:
1. Damian Kostka/Mateusz Martynek (Honda Civic) 31:30,9 s.
2. Dominik Cholewa/Marcin Roik (Renault Clio) +52,0 s.
3. Łukasz Godula/Daniel Nowak (Peugeot 106 S16) +52,3 s.
4. Radosław Osiak/Wojciech Kordeusz (Honda Civic) +55,4 s.
5. Krzysztof Rybka/Michał Miklaszewski (Citroen Saxo) +1:08,1 s.
6. Adam Wrocławski/Marek Dobrowolski (Renault Clio) +1:16,7 s.
7. Grzegorz Ciombor/Marcin Borycki (Honda Civic) +1:27,3 s.
8. Maciej Sordyl/Krystian Korzeniowski (Honda Civic) +1:27,5 s.
9. Adrian Jurasz/Tomasz Tkacz (Renault Clio) +1:37,0 s.
10. Szymon Kalczyński/Mieczysław Kalczyński (Peugeot 106) +1:51,0 s.

Zwycięzcy odcinków specjalnych:
OS 1 (Koniaków): Żarłok/Pietruszka (Honda Civic)
OS 2 (Kotelnica): Kostka/Martynek (Honda Civic)
OS 3 (Koniaków): Kostka/Martynek (Honda Civic)
OS 4 (Kotelnica): Kostka/Martynek (Honda Civic)
OS 5 (Kubalonka): Godula/Nowak (Peugeot 106)
OS 6 (Koniaków): Kostka/Martynek (Honda Civic)
OS 7 (Kotelnica): Kostka/Martynek (Honda Civic)
OS 8 (Kubalonka): Rybka/Miklaszewski (Citroen Saxo)


Tagi:
64. Rajd Wisły, Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska, Damian Kostka, Mateusz Martynek

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.