Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
308 Racing Cup – Dublet Juliena Brichego
kalendarz 08/05 2019

308 Racing Cup – Dublet Juliena Brichego

Moto sport / Peugeot

Na torze Paul Armagnac w Nogaro odbyła się pierwsza runda 308 Racing Cup, która rozpoczęła tegoroczny sezon tej pucharowej serii.

Wydarzenie zorganizowano na torze Paul Armagnac w Nogaro (departament Gers) w ramach Samochodowych Mistrzostw Francji FFSA w Wyścigach Płaskich. Seria ta stanowi drugi filar programu wyścigowego Peugeot Sport promującego rozwój młodych kierowców (pierwszym jest 208 Racing Cup). Potwierdzeniem sukcesu tej formuły było aż 20 samochodów zgłoszonych już na początku trzeciego sezonu, a także 23 700 kibiców zgromadzonych na trybunach z okazji tradycyjnej imprezy wyścigowej Coupes de Pâques (Puchary Wielkanocne).

W obydwu wyścigach pierwszej rundy nowego sezonu zwyciężył Julien Briche, który oprócz tego zaliczył również jedno pole position. Nie pomogła bardzo dobra jazda Jimmy’ego Claireta (pole position i 3. miejsce w pierwszym wyścigu), Frédérica Caprasse’a (2. miejsce w pierwszym wyścigu) ani Johana Borisa Scheira (2. miejsce w drugim wyścigu): mistrz serii 308 Racing Cup z sezonu 2017 pokazał, że od pierwszego wyścigu w niezrównany sposób łączy szybkość z regularnością i unikaniem błędów. Warte odnotowania są też osiągnięcia kierowców z kategorii Junior. Najszybszy z nich, Florian Briche, w drugim wyścigu zajął czwarte miejsce, a piąty był Aurélien Renet, zwycięzca serii 208 Racing Cup 2018. Wśród nowych reprezentantów kategorii PRO wyróżnił się m.in. Johan Boris Scheier. Intensywna rywalizacja rozegrała się także w ramach nowej kategorii AM (amatorów).

W kategorii Junior w wyścigu pierwszym najszybszy był Louis Meric, nr 31 (LM31 by BRS Racing Team), a w drugim triumfował Florian Briche z nr. 24 (JFM Racing). Dla Auréliena Renet, nr 2 (JFM Racing), był to pierwszy wyścig za kierownicą 308 Racing Cup – udostępnionego mu przez Peugeot Sport w nagrodę za zdobycie tytułu mistrzowskiego w serii 208 Racing Cup w sezonie 2018. Renet dobrze wykorzystał wcześniejsze doświadczenia i po pierwszej rundzie plasuje się w pierwszej dziesiątce klasyfikacji. 16-letni Romain Boeckler, nr 22 (GPA Racing), debiutujący w wyścigach samochodów turystycznych, pokazał swoje możliwości i stanął w drugim wyścigu na podium w kategorii Junior.

W bardzo licznie obsadzonej kategorii AM (amatorów, czyli kierowców w wieku powyżej 25 lat bez wcześniejszych osiągnięć w wyścigach), która wypełniła połowę listy startowej, w pierwszym wyścigu zwyciężył Jean-Laurent Navarro, nr 8 (JFM Racing), a w drugim sukces odniósł Xavier Guyonnet, nr 11 (TSM Racing by Clairet Sport). Wielką regularnością przez cały weekend imponował Stéphane Ventaja z nr. 81 (Pussier Automobiles by Clairet Sport), który po dwóch wyścigach objął prowadzenie w klasyfikacji tej kategorii./oprac. ns/


Tagi:
Peugeot, Peugeot 308, 308 Racing Cup, Peugeot Sport, tor Paul Armagnac, Julien Briche, Frédéric Caprasse, Jimmy Clairet, Louis Meric, Jean-Laurent Navarro

Zobacz podobne artykuły:

Dakar 2025 na mecie
kalendarz 17/01 2025

Dakar 2025 na mecie

Wiadomości / Moto sport

2025.01.17

Po dwóch tygodniach i pokonaniu ponad 7000 km karawana rajdu dotarła do mety w Shubaytah.
Rusza Rajd Dakar 2025
kalendarz 03/01 2025

Rusza Rajd Dakar 2025

Wiadomości / Moto sport

2025.01.03

Dakar 2025 rozpocznie rywalizację w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych (W2RC).
Dacia Sandriders na starcie Dakaru
kalendarz 02/01 2025

Dacia Sandriders na starcie Dakaru

Wiadomości / Moto sport

2025.01.02

Zespół Dacia Sandriders debiutuje w Rajdzie Dakar.
Najnowsze artykuły:
Samochody Forda na dużym ekranie

Samochody Forda na dużym ekranie

Wiadomości / Ciekawostki

2025.01.18

Prowadzony przez Steve’a McQueena w filmie ,,Bullitt’’ Ford Mustang GT Fastback z 1967 r. stał się inspiracją dla modelu Mustang Bullitt – limitowanej serii z 2019 r.
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg

VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg

Warsztat / Technika

2025.01.16

Seryjny elektryczny sedan deklarowany zasięg do 709 km przekroczył o niemal jedną trzecią.
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.