30-milionowy VW Passat
W fabryce Volkswagena w Emden wyprodukowano 30-milionowego Passata.
To najlepszy wynik wśród samochodów tego segmentu - żadnego modelu średniej klasy, ani żadnej innej biznesowej limuzyny na świecie nie sprzedano dotąd w większej liczbie niż Passata. Egzemplarz z numerem 30.000.000 to Passat GTE Variant z hybrydowym napędem plug-in, polakierowanym w kolorze „Piryt Silber Metallic” – jeden z pierwszych modeli nowej, bardziej zaawansowanej serii ze znacznie bogatszym wyposażeniem technicznym (przedsprzedaż w Europie rozpocznie się w maju). 30-milionowy Passat przez najbliższe miesiące będzie pełnił rolę samochodu testowego udostępnianego przedstawicielom mediów z różnych krajów.
Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer (COO) Volkswagena stwierdził: „Passat to jeden z najważniejszych i odnoszących największe sukcesy modeli Volkswagena. Od chwili debiutu 46 lat temu zaufało mu już 30 milionów klientów. Dzięki temu stał się samochodem o globalnym zasięgu, znanym zarówno z ulic Pekinu, jak i Berlina, Sydney, Johannesburga czy San Francisco. Jesteśmy dumni z tego auta, które do dzisiaj wyznacza standardy w swojej klasie”.
Dr Andreas Tostmann, Członek Zarządu ds. Produkcji powiedział: „Produkujemy Passata na trzech kontynentach, w 10 fabrykach z przeznaczeniem na ponad 100 rynków. To bez wątpienia światowy bestseller”.
Na różnych kontynentach VW oferuje Passata w różnych wersjach dopasowanych do potrzeb odbiorcy. Model ósmej generacji sprzedawany w Europie pojawi się tej wiosny jako limuzyna i kombi (Variant) z nowym wyposażeniem. Jako pierwszy model marki nowy Passat może być wyposażony w „Travel Assist” (nowy element systemu IQ.Drive skupiającego systemy asystujące) i półautomatycznie poruszać się z niemal dowolną prędkością (w zakresie od 0 do 210 km/h). Ponadto na wyposażeniu znajdą się reflektory matrycowe „IQ.Light-LED” czy nowe odmiany systemu multimedialnego MIB3 zapewniające stały dostęp do Internetu.
Passat GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in ma teraz znacznie większy zasięg elektryczny. Mierzony w nowym cyklu WLTP wynosi on do 55 km, a w cyklu NEDC – 70 km). Nowy Passat GTE (z mocą systemową 218 KM) spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6d, która będzie obowiązywała od 2021 r.
Pod hasłem „Początek nowej ery VW” 14. maja 1973 r. VW rozpoczął w Wolfsburgu produkcję Passata pierwszej generacji. Zapowiadał on zupełnie nową rodzinę modeli z silnikami chłodzonymi cieczą, napędem na przednie koła i z nowoczesną stalową karoserią. Jako samochód średniej klasy Passat zastąpił VW 1600 (Typ 3 z silnikiem umieszczonym z tyłu i chłodzonym powietrzem oraz z napędem na tylną oś). W maju 46 lat temu nikt w Wolfsburgu nie przypuszczał, że powstanie 30 milionów tego modelu i że przewyższy on liczbę słynnych Garbusów (21,5 mln). Razem z Golfem (35 mln) i Garbusem Passat należy do najpopularniejszych modeli VW w historii./ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.10
Zwycięzca konkursu Car of the Year 2025
Wiadomości / News
2025.01.10
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11