200 000 sprzedanych Citroënów Berlingo
W niecałe półtora roku od rynkowego debiutu trzeciej generacji Citroëna Berlingo, światowa sprzedaż modelu przekroczyła 200 000 sztuk.
W 2019 r. Berlingo osiągnął 16 proc. udziałów w europejskim segmencie samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych, co miało znaczący wpływ na dynamikę marki Citroën, która odnotowała największą w roku tendencję wzrostową wśród 12 wiodących marek samochodowych.
Od chwili wprowadzenia na rynek we wrześniu 2018 r, sprzedaż trzeciej generacji Berlingo przekroczyła 200 000 sztuk (Berlingo + Berlingo Van). Blisko 150 000 sprzedano w 2019 r. Tym samym Citroën Berlingo stał się drugim – po C3 – najlepiej sprzedającym się modelem Citroëna na świecie.
Ten prawdziwy hit marki na terenie Europy osiągnął w 2019 r. 16 proc. udziałów w rynku w swoim segmencie. Dwie trzecie egzemplarzy stanowią wersje dostawcze Berlingo Van, a jedną trzecią – wersje osobowe Berlingo.
W przypadku modelu Berlingo Van niemal jedna czwarta sprzedanych egzemplarzy była w najbogatszych wersjach wyposażenia: Driver i Worker. Prawie 80 proc. sprzedanych egzemplarzy była wyposażona w Kabinę Extenso (z 3 miejscami z przodu).
Ponad 60 proc. sprzedanych Berlingo występowała w najwyższych wersjach wyposażenia: Feel i Shine a niemal 40 proc. egzemplarzy posiadała kamerę cofania z systemem Top Rear Vision (wyświetlanie odtworzonego widoku „z lotu ptaka” strefy za samochodem w polu 180°)./ns/
źródło: Citroën
Zobacz podobne artykuły:
Nowy SUV Citroena
Wiadomości / News
2024.03.26
Nowości w gamie Opla
Wiadomości / News
2024.03.20
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
Wiadomości / News
2024.03.18
Zimowe szaleństwa kierujących po alkoholu
Bezpieczeństwo
2024.03.27
Kolejny Memoriał w Wieliczce
Wiadomości / Moto sport
2024.03.27
Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.03.26